OK

Ring gerne og få svar på dine spørgsmål
- også aften og weekend.

Tlf: 98 12 15 57Skriv besked

Samarbejdet med de pårørende

Begravelsesforretningens opgaver afhænger i høj grad af de pårørendes ønsker og forventninger. Det er altså den nærmeste familie, som afgør hvordan begravelsen eller bisættelsen skal foregå, og hvilke opgaver man ønsker at ligge over på bedemanden. Vi udarbejder altid et skriftligt prisoverslag på vore ydelser.

Ring til os - også aften og weekend - på tlf. 98 12 15 57

Afdødes egne ønsker

I mange tilfælde har den afdøde selv givet udtryk for specielle ønsker, hvilket kan være skriftligt anført i formularen "Min Sidste Vilje". Sådanne ønsker bør naturligvis respekteres, såfremt det er muligt.

Planlægning af forløbet

I forbindelse med tilrettelæggelsen af begravelsen eller bisættelsen er der en række opgaver og aftaler som pårørende og bedemanden skal have drøftet.

Vi er behjælpelige med følgende opgaver:

  • Fastsættelse af tid og sted for begravelsen/bisættelsen. Aftales evt. telefonisk med præst og kordegn.
  • Afhentning af dødsattest.
  • Formulering og indrykning af dødsannonce.
  • Bestilling af kiste eller urne
  • Bestilling af kistepyntning og blomster.
  • Aftale med kirkegården/graveren.
  • Kontakt til fagforening, fortsættelsessygekasse, gruppe- livsforsikring og livsforsikring.
  • Ansøgning om udbetaling af offentlig begravelseshjælp.
  • Anmeldelse af dødsfaldet til begravelsesmyndigheden, (bopælssognets præst/kirkekontor).
  • Orientere pårørende om de omkostninger, der vil være forbundet med begravelsen.
  • Transport med rustvogn

Vi varetager tillige de praktiske opgaver med attester og kontakt til offentlige myndigheder.

Henvendelse fra Skifteretten

Efter ca. 2-3 uger, vil den person som står anført på dødsanmeldelsen,
modtage skriftlig henvendelse fra Skifteretten.

Kontakt os
Skriv venligst dit navn
Skriv venligst dit telefonnummer Skriv venligst et telefonnummer